“Το ΒΗΜΑ” – Παρασκευή 26 Νοεμβρίου 2004
Παρακολουθώ με μεγάλο ενδιαφέρον την έρευνά σας. Θα επιθυμούσα να «κομίσω» τη δική μου εμπειρία συνοδευόμενη από μια πρόταση.
Η χώρα πλέον διαθέτει δίκτυο υποκαταστημάτων του Κράτους για τις συναλλαγές του με τους πολίτες που είναι τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ).
Τα ΚΕΠ είναι ταυτόχρονα :
- Σύστημα εισροών – εκροών των υποθέσεων των πολιτών.
- Η απόληξη όλων των υπηρεσιών του Κράτους. Αυτό επιτυγχάνεται με τη λειτουργία «παραγωγικής αλυσίδας» των διοικητικών υποθέσεων των πολιτών, που έχουν πλέον τη μορφή ηλεκτρονικών εντύπων. Κάθε υπόθεση αντιστοιχεί πλέον σε ένα ηλεκτρονικό έντυπο τοποθετημένο και στο διαδίκτυο και εμπεριέχει όλα τα δικαιολογητικά που απαιτούνται για την ολοκλήρωσή της. Τα έντυπα αυτά για να «παραχθούν» προηγήθηκε κωδικοποίηση και απλοποίηση της νομοθεσίας, καθώς και διοικητική πιστοποίηση με υπουργικές αποφάσεις, που τα καθιστούν διαφανή για τους πολίτες και αναμφισβήτητα για τη γραφειοκρατία.
- Εγγυητές της ολοκλήρωσης των υποθέσεων των πολιτών. Τα δικαιολογητικά μιας υπόθεσης που υπάρχουν μέσα στο Κράτος (π.χ.πιστοποιητικά δημοτολογίων, στρατολογίας, εφοριών, ασφαλιστικών ταμείων κ.ο.κ.) τα συγκεντρώνουν τα ΚΕΠ και όχι οι πολίτες.
Μέχρι τώρα έχουμε συνδέσει τα ΚΕΠ με τη διεκπεραίωση απλών υποθέσεων. Όταν πεισθούμε ότι είναι και για τα δύσκολα, ή μάλλον κυρίως για τα δύσκολα, όπως οι περιπτώσεις που αναφέρονται στις στήλες σας, τότε μπορούν να αποτελέσουν το όχημα μιας ουσιαστικής αλλαγής στις σχέσεις Κράτους – Πολιτών.
“Tα KΕΠ όχημα ουσιαστικής αλλαγής στις σχέσεις Κράτους-Πολίτη”