Η λειτουργία των ΚΕΠ έφθασε στα όριά της

Πηγή : EΘΝΟΣ

Κραυγή αγωνίας για την κατάσταση στα ΚΕΠ στέλνουν οι εργαζόμενοι στα Κέντρα κάνοντας λόγο για αθρόα ένταξη διαδικασιών που έχει φέρει τον θεσμό στα όριά του.

Αφορμή για την αντίδραση των εργαζομένων στα ΚΕΠ αποτέλεσε η ένταξη δύο νέων διαδικασιών που αφορούν το επίδομα σίτισης που αφορά 200.000 πολίτες και την έκδοση βιβλιαρίων υγείας για 2 εκατ. ανασφάλιστους περίπου.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συλλόγων Εργαζομένων στα ΚΕΠ κ. Κ. Βώνος «η αθρόα και χωρίς προγραμματισμό ένταξη διαδικασιών δοκιμάζει την αντοχή του θεσμού και των εργαζομένων με αποτέλεσμα να έχουν φτάσει σε οριακό σημείο και η κατάρρευση να είναι πλέον ορατή».

Μιλώντας στο «Εθνος» ο πρόεδρος της ΠΟΣΕΚΕΠ αναφέρει ως παράδειγμα το «Πρόγραμμα για την αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης», που αφορά σημαντική μερίδα του πληθυσμού. «Δημιούργησε μεγάλες ουρές διότι όλος αυτός ο όγκος διοχετεύεται στα υπό πίεση ΚΕΠ την ώρα που αναμένονται άμεσα αντίστοιχου όγκου προγράμματα όπως τα «Δελτία απεριορίστων διαδρομών των ΑΜΕΑ» ή το «πρόγραμμα έκδοσης βιβλιαρίων υγείας για ανασφάλιστες κοινωνικές ομάδες».

ΑΥΞΗΣΗ ΕΡΓΑΣΙΩΝ

«Ο αριθμός υπαλλήλων παραμένει ίδιος από το 2008 όπου και πραγματοποιήθηκαν οι τελευταίες προσλήψεις προσωπικού για τα ΚΕΠ, ενώ έχουν αυξηθεί οι διαδικασίες που έχουν ενταχθεί καθώς και ο «τζίρος» των διαδικασιών που διεκπεραιώνονται έχει περίπου διπλασιαστεί», τονίζει ο πρόεδρος των εργαζομένων στα ΚΕΠ Κ. Βώνος

Επισημαίνει ότι στα ΚΕΠ απασχολούνται περίπου 2.500 υπάλληλοι του κλάδου, ενώ κατά καιρούς έχει υπάρξει ενίσχυση του προσωπικού από τους δήμους με περίπου άλλους 200 διοικητικούς υπαλλήλους.

Χωρίς προσλήψεις
«Να υπενθυμίσω ότι αυτός ο αριθμός υπαλλήλων παραμένει από το 2008 όπου και πραγματοποιήθηκαν και οι τελευταίες προσλήψεις προσωπικού για τα ΚΕΠ, ενώ ταυτόχρονα έχουν αυξηθεί οι διαδικασίες που έχουν ενταχθεί καθώς και ο ”τζίρος” των διαδικασιών που διεκπεραιώνονται έχει περίπου διπλασιαστεί.

Αξίζει να σημειωθεί ότι με στοιχεία που είχε δώσει στη δημοσιότητα το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης επί υπουργίας Κυριάκου Μητσοτάκη, μόνο το 2014 υπήρξε αύξηση των εργασιών στα ΚΕΠ σε σχέση με το 2013 κατά 56,7% καθώς το 2013 διεκπεραιώθηκαν 1.116.148 υποθέσεις και το 2014 ολοκληρώθηκαν 1.748.737 εργασίες πολιτών.

Γεωμετρική αύξηση αναμένεται να έχουν οι εργασίες των ΚΕΠ το 2015 και κυρίως τους καλοκαιρινούς μήνες λόγω της ένταξης νέων διαδικασιών όπως είναι τα προγράμματα κοινωνικού τουρισμού.

«Ζητούμε από τον αν. υπουργό Διοικητικής Ανασυγκρότησης», αναφέρει στο «Εθνος» ο κ. Βώνος, «να λάβει σοβαρά υπόψη τις απόψεις των εργαζομένων για τις νέες διαδικασίες, για το πώς αυτές θα ενταχθούν ομαλά στον θεσμό, ενώ ζητούμε την ενίσχυση του θεσμού με έμπειρο και εξειδικευμένο προσωπικό και συγκεκριμένα με τους συμβασιούχους που οι προηγούμενες κυβερνήσεις οδήγησαν στην ανεργία μετά από 5-7 χρόνια προϋπηρεσίας στα ΚΕΠ αφού με την πολύτιμη εμπειρία τους μπορούν να ενταχθούν άμεσα στην παραγωγική διαδικασία και να σώσουν τον θεσμό των ΚΕΠ από πιθανή κατάρρευση», σημειώνει ο πρόεδρος της ΠΟΣΕΚΕΠ.

Την περασμένη εβδομάδα ο αν. υπουργός Γ. Κατρούγκαλος συναντήθηκε με την ΠΟΣΕΚΕΠ προκειμένου να συζητήσει τα προβλήματα λειτουργίας των ΚΕΠ. Για να αποκτήσει ίδια άποψη για την κατάσταση στις υπηρεσίες πριν από τη συνάντηση, ο κ. Κατρούγκαλος επισκέφθηκε το ΚΕΠ Συντάγματος και συζήτησε με πολίτες και εργαζόμενους για τα προβλήματα λειτουργίας των υπηρεσιών.

Στη συζήτηση που ακολούθησε με την ομοσπονδία των εργαζομένων στα ΚΕΠ ο αν. υπουργός Διοικητικής Ανασυγκρότησης άκουσε με προσοχή τις απόψεις της ΠΟΣΕΚΕΠ και ενημέρωσε τους εργαζόμενους ότι για την αποσυμφόρηση των ΚΕΠ θα επιταχυνθεί το «ηλεκτρονικό» ΚΕΠ όπου οι πολίτες θα μπορούν από τον υπολογιστή του σπιτιού τους να καταθέτουν αιτήσεις και να παρακολουθούν την πορεία του αιτήματός τους.

Αποκέντρωση
Παράλληλα στον σχεδιασμό του υπουργείου έχει ενταχθεί η αποκέντρωση διαδικασιών που αφορούν την επιχειρηματικότητα, οι οποίες μελλοντικά θα παρέχονται από τα επιμελητήρια.Σύμφωνα με πληροφορίες, ο αρμόδιος υπουργός εξετάζει το ενδεχόμενο ενίσχυσης των ΚΕΠ από προσωπικό μέσω της εθελοντικής κινητικότητας, η οποία θα πραγματοποιηθεί άμεσα προκειμένου να τοποθετηθούν οι 3.900 απολυμένοι και διαθέσιμοι υπάλληλοι καθώς και ένα τμήμα των επιτυχόντων του ΑΣΕΠ. Μεταξύ των θέσεων που θα προκηρυχθούν στην εθελοντική κινητικότητα αναμένεται να είναι και θέσεις στα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών.

ΝΙΚΟΣ Β. ΤΣΙΤΣΑΣΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟΝ Γ. ΚΑΤΡΟΥΓΚΑΛΟ
«Ηλεκτρονικό» ΚΕΠ για αιτήσεις από το Διαδίκτυο

Ο αν. υπουργός Διοικητικής Ανασυγκρότησης Γ. Κατρούγκαλος βρίσκεται σε τακτική επικοινωνία με την ΕΣΕΕ και τη ΓΣΕΒΕΕ, όπου συζητούν την αποκέντρωση διαδικασιών που έχουν σχέση με την επιχειρηματικότητα.

Σύμφωνα με πληροφορίες συζητείται το ενδεχόμενο ένα μέρος των διαδικασιών που αφορούν την επιχειρηματικότητα να μεταφερθούν στα Επιμελητήρια, όπου θα εξυπηρετούνται αυθημερόν οι ενδιαφερόμενοι. Παράλληλα, οι υπηρεσίες του υπουργείου επεξεργάζονται την απλοποίηση των διαδικασιών προκειμένου να επισπευσθεί η εξυπηρέτηση των πολιτών.

Ο αν. υπουργός Διοικητικής Ανασυγκρότησης σε δηλώσεις του στο «Εθνος» αναφέρει: «Τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών είναι ένας θεσμός της ελληνικής δημόσιας διοίκησης που έχουν προσφέρει πολλά στην καθημερινότητα των πολιτών, μολονότι το τελευταίο διάστημα λειτουργούν υποστελεχωμένα.

Νέες διαδικασίες που αφορούν τη βοήθεια προς τους αδύναμους της κοινωνίας μας αλλά και διαδικασίες που θα συμβάλουν στην ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας θα ενταχθούν στα ΚΕΠ.

Ταυτόχρονα προωθείται το νέο ”ηλεκτρονικό” ΚΕΠ, όπου οι πολίτες θα μπορούν από το σπίτι τους να συναλλάσσονται με τη διοίκηση, και για καλύτερη διευκόλυνσή τους αλλά και για να ελαφρυνθούν τα ΚΕΠ από έναν μεγάλο όγκο δουλειάς».

Υπενθυμίζεται ότι μέχρι τις 20 Μαΐου θα μπορούν οι πολίτες να υποβάλλουν αιτήσεις για τις παροχές που προβλέπει ο νόμος για την αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης, μέσω των ΚΕΠ.

Οι παροχές, οι οποίες θα δοθούν με εισοδηματικά κριτήρια, αφορούν τη δωρεάν επανασύνδεση ηλεκτρικού ρεύματος, τη δωρεάν παροχή ηλεκτρικής ενέργειας, την επιδότηση ενοικίου και την επιδότηση στέγασης, καθώς και την έκδοση βιβλιαρίων για τους ανασφάλιστους.

Σε κάθε ΚΕΠ θα υπάρχουν πιστοποιημένοι χειριστές ηλεκτρονικών αιτήσεων, οι οποίοι, εφόσον χρειάζεται, θα βοηθούν τους δικαιούχους στη συμπλήρωση της αίτησής τους.Ο ΕΜΠΝΕΥΣΤΗΣ ΤΩΝ ΚΕΠ ΣΤΑΥΡΟΣ ΜΠΕΝΟΣ:Στόχος ήταν να γίνουν το μόνο σημείο επαφής πολιτών – κράτους

«Υποκαταστήματα του κράτους» χαρακτηρίζει τα ΚΕΠ ο πρώην υπουργός και εμπνευστής του θεσμού των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών, κ. Σταύρος Μπένος, σε δηλώσεις του στο «Εθνος».

Ο κ. Μπένος επισημαίνει ότι στόχος των ΚΕΠ ήταν να αποτελέσουν το μοναδικό σημείο επαφής των πολιτών με το κράτος, όπου μετά την κατάθεση των σχετικών αιτήσεων οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να παρακολουθούν την πορεία του αιτήματος ηλεκτρονικά. «Η ηλεκτρονική εξυπηρέτηση των πολιτών αποτελεί συστατικό στοιχείο των ΚΕΠ, βρίσκεται στο DNA του θεσμού», αναφέρει ο πρώην υπουργός στο «Εθνος».

Σημειώνει δε ότι σε αρκετές περιπτώσεις η Πολιτεία από την ίδρυση του θεσμού μέχρι σήμερα δεν έχει αντιληφθεί την ουσία των ΚΕΠ τα οποία χρησιμοποιεί ως «άλλοθι» και ως ανακούφιση και εκτόνωση στην ταλαιπωρία του κόσμου.

«Τα ΚΕΠ αποτελούν κατ’ ουσίαν τη μεγαλύτερη μεταρρύθμιση που έχει πραγματοποιηθεί στο ελληνικό κράτος», αναφέρει ο Στ. Μπένος και σημειώνει ότι είναι σχεδιασμένα να υποδεχτούν το σύνολο των διαδικασιών που πραγματοποιούνται μεταξύ πολιτών και δημόσιας διοίκησης.

«Κυβερνητικά στελέχη, μεταξύ των οποίων και ο υπουργός Ανάπτυξης κ. Σταθάκης, έχουν ανακοινώσει ότι θα δημιουργήσουν ΚΕΠ επιχειρηματικότητας. Δίνουν την εντύπωση ότι δεν γνωρίζουν τον θεσμό των ΚΕΠ καθώς τα Κέντρα είναι σχεδιασμένα να ?σηκώσουν? διαδικασίες από όλο τον κρατικό μηχανισμό.

Ο κ. Μπένος αναφέρθηκε και στην ενίσχυση του προσωπικού στα ΚΕΠ υπογραμμίζοντας ότι θα μπορούσαν να μετακινηθούν υπάλληλοι από τις κρατικές υπηρεσίες στις οποίες πραγματοποιούνται διαδικασίες που μεταφέρονται στα Κέντρα Εξυπηρέτησης Προσωπικού.

«Η λέξη-κλειδί για την αποδοτικότερη λειτουργία των ΚΕΠ είναι η ?διαπίστευση? των υπαλλήλων» αναφέρει ο κ. Μπένος, σημειώνοντας ότι οι υπουργοί μπορούν να εξουσιοδοτήσουν τους αρμόδιους υπαλλήλους στα ΚΕΠ που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της εξυπηρέτησης των πολιτών, προκειμένου να έχουν τη δυνατότητα ολοκλήρωσης των διαδικασιών που αφορούν τους πολίτες.

«Τα ΚΕΠ αποτελούν παράδειγμα της ?Δημοκρατίας της Καθημερινότητας?», αναφέρει ο δημιουργός του θεσμού, υπογραμμίζοντας ότι σχεδιάστηκαν με στόχο την προσβασιμότητα όλων των πολιτών. «Τα ΚΕΠ είναι το πρόσωπο ενός κράτους φιλικού σε όλους τους πολίτες», καταλήγει ο κ. Σταύρος Μπένος.

Η λειτουργία των ΚΕΠ έφθασε στα όριά της