Τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (Κ.Ε.Π.) είναι ένας νεοσύστατος θεσμός που καταξιώθηκε πολύ σύντομα στην ελληνική κοινωνία.
Τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών είναι η δημοκρατία της καθημερινότητας, είναι η δυνατότητα του κάθε πολίτη να έχει ίση πρόσβαση στο κράτος του, ανεξάρτητα από το πού μένει, το τι εισόδημα και τι μέσα έχει.
Το πόσο αγκάλιασαν οι πολίτες αυτό το θεσμό αποδείχθηκε πρόσφατα σε μια πανελλαδική έρευνα που διεξήχθη σε μεγάλο δείγμα, 6.000 ατόμων και η οποία εστίαζε στο ενδιαφέρον της χρήσης διοικητικών υπηρεσιών, στην αναγνωρισιμότητα και κυρίως στην ικανοποίηση των πολιτών από τα ΚΕΠ. Ο βαθμός ικανοποίησης των πολιτών από τα ΚΕΠ ήταν πρωτοφανής για την ελληνική δημόσια διοίκηση με ποσοστό πάνω από 90%!
Η ταχύτητα στην εξυπηρέτηση, το βολικό ωράριο, μα κυρίως η ευγένεια, το χαμόγελο και η προθυμία των εργαζομένων είναι το τρίπτυχο αυτής της μεγάλης επιτυχίας.
Είναι απόλυτα προφανές ότι μεγάλο μερίδιο σε αυτή την επιτυχία έχουν οι εργαζόμενοι στα Κ.Ε.Π. Ολοι οι εργαζόμενοι ανεξαιρέτως. Γεγονός που το έχουν αναγνωρίσει δημόσια τόσο ο Υπουργός Εσωτερικών Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης κ. Π. Παυλόπουλος, όσο και ο Υφυπουργός ΕΣΔΔΑ κ. Α. Ανδρεουλάκος. Πολλές φορές δε η ηγεσία του Υπουργείου είχε δεσμευθεί, ως παραδοχή και επιβράβευση αυτής της προσπάθειας, πως θα τακτοποιηθούν ΟΛΟΙ.
Μετά τα παραπάνω μόνο αιφνιδιασμός και δυσάρεστη έκπληξη θα μπορούσε να χαρακτηριστεί η κίνηση στην οποία προχώρησε η ηγεσία του ΥΠΕΣΔΔΑ ανακοινώνοντας διαδικασίες πρόσληψης και μονιμοποίησης, αφήνοντας όμως εκτός 1.000 περίπου εργαζόμενους.
Η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΣΔΔΑ επικαλείται ότι μειώνει τις θέσεις πολλών ακριτικών Κ.Ε.Π. λόγω χαμηλής παραγωγικότητας και υψηλού κόστους. Είναι όμως δυνατό να ομιλούμε για χαμηλή παραγωγικότητα π.χ. στα Ψαρά, στη Σύμη ή στο Δήμο Αχελώου, όπου κυριολεκτικά η μοναδική παρουσία του Κράτους είναι τα Κ.Ε.Π.;
Τι έπραξε το υπουργείο, προκειμένου κρίσιμες υποθέσεις των ακριτών-συμπολιτών μας π.χ. οι συντάξεις του Ο.Γ.Α., οι επιδοτήσεις των αγροτικών προϊόντων (ΟΠΕΚΕΠΕ), οι αποζημιώσεις (ΕΛΓΑ), η αλληλογραφία (ΕΛΤΑ) να διεκπεραιώνεται μέσω των Κ.Ε.Π.; Τότε θα είχαμε υπερλειτουργία των Κ.Ε.Π. και όχι χαμηλή παραγωγικότητα.
Είναι δυνατό να ισχυριζόμαστε ότι ο θεσμός των Κ.Ε.Π. είναι δαπανηρός (ετήσιο κόστος 80.000.000 ευρώ), όταν με το ποσό αυτό λειτουργεί ένα δίκτυο 1.000 Κ.Ε.Π. που στοιχίζει όσο ένας μεσαίος Δήμος της χώρας (π.χ. Χανιά, Καλαμάτα κ.ο.κ.)
Οι εργαζόμενοι, «τα παιδιά των Κ.Ε.Π» ήταν εκείνα που άλλαξαν το κλίμα ανάμεσα στη δημόσια διοίκηση και στους πολίτες. Μάλιστα πολλοί από αυτούς εξέφραζαν την ελπίδα πως αυτό το κλίμα θα μπορούσε σιγά-σιγά να μεταλαμπαδευτεί σε όλο το Δημόσιο Τομέα.
Τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών, δεν μπορούν να λειτουργήσουν και να αποδώσουν χωρίς τους εργαζόμενους. Οι εργαζόμενοι είναι η ψυχή των Κ.Ε.Π. Η κινητήρια δύναμή τους. Το πιο αξιοζήλευτο και αγαπημένο σώμα εργαζομένων στη Δημόσια Διοίκηση.
Δεν είναι δυνατό σε αυτή τη κρίσιμη φάση για την ανάπτυξη του θεσμού των ΚΕΠ να πλήττονται οι πρωταγωνιστές του.
Είναι η πρώτη ίσως φορά που το πολιτικό σύστημα της χώρας μας εισπράττει την ευαρέσκεια των πολιτών προς χάριν της δουλειάς και του χαμόγελου των εργαζομένων ΟΛΩΝ των εργαζομένων στα Κ.Ε.Π. Εμείς λοιπόν πώς το ανταποδίδουμε; Με τιμωρία μέσω απολύσεων και αλληλοσπαραγμό μιας αγαπημένης ομάδας εργαζομένων για την κατάληψη των θέσεων που θα προκηρυχθούν.
Το ΥΠΕΣΔΔΑ πρέπει άμεσα να αναθεωρήσει και να συμπεριλάβει ση σωστή απόφασή του για μονιμοποίηση ΟΛΑ τα παιδιά των Κ.Ε.Π. Το θέμα δεν είναι ΜΟΝΟ πολιτικό, είναι και βαθύτατα ηθικό.
Του ΣΤΑΥΡΟΥ ΜΠΕΝΟΥ, Βουλευτή ΠΑΣΟΚ